پرسشنامه ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی

دسته بندي : علوم انسانی » سیاست و علوم سیاسی
توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی،
در قالب doc و در 4 صفحه، قابل ویرایش.


توضیحات:
این پرسشنامه شامل 41 سوال مي‌باشد، خواهشمند است هر یک             از گویه‌هاي پرسشنامه را به دقت بخوانید و نظر خود را در مورد هر یک از جملات با درج علامت ضربدر مشخص کنید (لطفاً هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید).

.   
3-6- روایی پرسشنامه
   جهت سنجش روایی  پرسشنامه از روایی محتوایی  استفاده گردید. روایی محتوایی این اطمینان را به وجود مي‌آورد که مقیاس شامل یک سری موارد کافی و نمونه برای استفاده از مفهوم است. هر چه موارد معرف حیطه مفهومي‌که اندازه گیری مي‌شود بیش تر باشد روایی محتوایی آن بیش تر خواهد بود(خاکی،1387،ص289). روایی محتوایی یک آزمون معمولاً توسط افرادی متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین مي‌شود. از این رو روایی محتوایی به قضاوت داوران بستگی دارد (سرمد و همکاران، 1383،ص 171).
      به منظورتعیین روایی محتوایی ابزار اندازه گیری این پژوهش، پرسشنامه مقدماتی به دفعات در اختیار اساتید راهنما و مشاور و متخصصان این حوزه قرار گرفت و بعد از دریافت نظرات آنان، اصلاحات لازم در پرسشنامه صورت گرفت و در نهایت پرسشنامه نهایی تهیه و برای توزیع بین پاسخگویان آماده شد.
3-7- پایایی پرسشنامه
    برای سنجش پایایی  پرسشنامه این پژوهش از روش ضریب آلفای کرونباخ  استفاده شده است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه‌ها یا آزمون‌هايی که ویژگی‌هاي مختلف را اندازه گیری مي‌کنند بکار مي‌رود. در این گونه ابزار، پاسخ هر سوال مي‌تواند مقادیر عددی مختلفی را اختیار کند. برای محاسبه ضریب آلفای کرانباخ ابتدا باید واریانس نمره‌هاي هر زیر مجموعه سوالات پرسشنامه و واریانس کل را محاسبه نمود. سپس با استفاده از فرمول مربوطه مقدار ضریب آلفا را محاسبه نمود (سرمد و همکاران،1383، ص169).
ضریب پایایی پرسشنامه"مهارت‌هاي زندگی" از طریق فرمول ذیل محاسبه گرديد.
 
ra : ضريب آلفاي کرانباخ
j  = تعداد سوالات آزمون
S2j = واريانس سوالات آزمون
S2 = واريانس کل آزمون (حافظ نيا،1382).
 
جدول (3 -5) ضریب پايايي هریک ازمولفه‌هاي مهارت‌هاي زندگی
متغير     تعداد سوال    ضريب پايايي    سطح معناداري
مهارت‌هاي زندگی
    حل مساله    6    77/0   

90/0   

000/0
    تصمیم گیری    7    79/0       
    شهروند جهانی    6    93/0       
    ارتباط    9    93/0       
    مشارکت و همکاری    9    92/0       
    فناوری اطلاعات    5    82/0       

      ضريب پايايي پرسشنامه مهارت‌هاي زندگی 90/0 درصد برآورد گرديد که در سطح آلفاي 01/0 معنادار بوده و حاکي از پايايي بالاي ابزار اندازه گيري است.
3-8- روش جمع آوری اطلاعات
    براي انجام اين پژوهش پس از تصويب موضوع تحقيق به مطالعه کتب تخصصي و مجلات داخلي و خارجي اقدام و فيش برداري گرديد. براي اجراي پرسشنامه‌ها و مصاحبه بر اساس معرفي نامه معاونت پژوهشي آموزش و پرورش کل اصفهان، مجوز لازم براي اجراي پرسشنامه‌ها و مصاحبه‌ها در پنج ناحیه فراهم گرديد. پس از هماهنگي با معاونت‌هاي آموزش و پرورش و دريافت معرفي نامه از سوي مسئولان امکان توزيع پرسشنامه بين 209 نفر و اجرای مصاحبه فراهم گرديده و پس از پي گيري‌هاي مکرر در طي 2 ماه، تعداد 209 پرسشنامه تکميل و جمع آوري و مصاحبه ضبط گرديد. البته در جمع‌آوري اطلاعات سعي شد، ملاحظات اخلاقي رعايت شود و نام افراد و اطلاعات آنها محرمانه بماند.

دسته بندی: علوم انسانی » سیاست و علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 2963 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:32 کیلوبایت

 قیمت: 37,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 4 صفحه، قابل ویرایش.