پاورپوینت تکنولوژی ساخت پنیرهای صنعتی

دسته بندي : کارآموزی » کارآموزی صنایع غذایی
مشخصات فایل:
پاورپوینت تکنولوژی ساخت پنیرهای صنعتی
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 15
قابل ویرایش

بخشی از پاورپوینت:

مقدمه   
بدون شك يكي از كهن ترين فنون نگهداري فرآورده هاي غذايي كه بشر آن را فرا گرفته ، توليد پنير از شير بوده است. فن پنير سازي در گذشتهء نه چندان دور يك هنر محسوب مي شده تا دانش ، ولي اكنون يكي از شاخه هاي علوم غذايي محسوب مي شود. وضعيت اين صنعت در ايران در مراحل اوليهء رشد و تكامل قرار دارد و مشكلات فني آن هنوز حل نشده است . لازم است با برنامه ريزي هاي فشرده تر گام هاي مؤثرتري در جهت تكامل و پيشرفت اين صنعت برداشته شود. تنوع سازي در توليد انواع پنير يكي از مهمترين عوامل پيشرفت در اين صنعت محسوب مي شود و با رايج كردن انواع پنير، هم از فساد آن جلوگيري خواهد شد و هم دامنهء بازار مصرف گسترده تر مي شود.
براي تهيه پنير بايد از يك گذرگاه طولاني عبوركرد، از هنگامي كه شير دوشيده مي شود، از شيوه هايي كه براي پرورش دام به كار گرفته مي شود، سالهايي كه يك دام شيرا از سر گذرانده تا پرورش يابد ، نوع آب وهوايي كه دام در آن زيسته،شرايط موجود درجايگاه دام،نوع علوفه و آبي كه به دام خورانده شده، شرايط محيطي و بهداشتي كه دام درآن پرورش يافته وبسي عوامل ديگر از اين قبيل را بايد در نظر گرفت تا آن كه به آخرين مرحله يعني تهيهء پنير رسيد.
عوامل فراواني در اين گذرگاه خودنمايي مي كنند كه هريك به گونه اي نيك يا بد بر اين روند اثر مي گذارند.نوع پنير،ميزان رسيدگي ورايحهءآن(بافت پنير) و شيوه هاي به كار رفته در تهيهء اين ماده غذايي صرف نظر از بررسي ها و آزمايش هايي كه ممكن است برروي آن انجام شود به گونه اي حيرت انگيز خودنمايي مي كنند وبايد گفت كه اين موارد از آن گونه نكاتي نيستند كه بتوان آن ها را دريك فرمول رياضي گنجاند و عرضه نمود از اين روي، درآغاز كار، بايد يادآور شويم كه هيچ گونه قواعد ومقرراتي وجود ندارد كه با تكيه برآن ها بتوان اطمينان يافت كه پنيري كه بدين گونه تهيه خواهدگرديد به طور كامل از چنين تغييرهايي محفوظ خواهد ماند وشيوه هاي انجام شده بي عيب و نقص خواهد بوداما مي توان اطمينان داد كه با بررسي هاي همه جانبه اي كه خواه از نظر تجربي و خواه ازديدگاه علمي به انجام رسيده و سالهاي طولاني دراين راه صرف وقت شده به پژوهشگراين امكان را خواهد داد كه پس از مراجعه به نتايج حاصل از آن همه تلاش بتواند تا حدودي زيادي در كار خويش به موفقيت دست پيدا كند. اكنون بدون شك يكي از مهمترين فرآورده هاي غذايي با ارزش براي بشر پنير است. نظريه دقيق و مشخصي براي تاريخ به وجود آمدن آن در دست نيست ولي براي اينكه سير تحولات آن را معلوم نماييم بايد به هزاران سال قبل برگرديم. در نوشته هاي خيلي قديم مربوط به مصر ، يونان و ايتاليا راجع به موضوع پنير اطلاعات جالبي در اختيار ما مي باشد، در اشعار هومر، اديسه، كالوملا، پالادين، وارو و پليني نشانه هايي از وجود اين ماده در اختيار ما قرار دارد. حدود 2000 سال قبل در رم توليد انواع پنير متداول بوده است. انواعي از پنير مانند كانتال و روكفورت كه اكنون معروفيت زيادي دارد در آن دوران در رم مصرف مي شده است ....

- این پاورپوینت کاملا استاندارد بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی رعایت شده است. 


دسته بندی: کارآموزی » کارآموزی صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 4019 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: power point

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:207 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش.